Yang Harus Dilakukan Apabila Orangtua Meninggal

Yang Harus Dilakukan Apabila Orangtua Meninggal

Oh Allah memberi ganjaran kepada mereka ketaatan kepada jalan yang lurus Anda untuk memberikan kami, baik yang telah dilakukannya kepada kita, sehingga kejayaan yang telah membawa kita lebih dekat kepada anda.

Dan mereka tidak mendapat lebih dosa dan kesalahan mereka yang kita buat dan tanggungjawab yang kita abaikan. Dan kita menambah dosa dosa.

Bagi ibu bapa dan nenek moyang kami yang telah meninggal dunia, memberi mereka rahmat yang menerangi tempatnya berehat di dalam kubur dan rahmat, yang mewujudkan rasa keselamatan apabila orang merasa takut apabila saya membangkitkan. Menguji mereka dari taman-taman syurga. Menjaga mulut mereka salah satu daripada lubang-lubang api neraka.

Oh Allah lembut lemah bagi mereka yang berbaring di kubur dengan kelembutan yang melebihi sikap lembut kepada kami di masa hidup mereka.

Ya Allah, jangan beritahu mereka berita malu kami, dosa-dosa kita dan tidak beban mereka.

Janganlah Engkau hinakan diri mereka sebelum kematian, dan Munkar Nakir dengan perbuatan keji dan buruk yang kita lakukan.

Bergembiralah semangat mereka dengan perbuatan kita di tempat mesyuarat roh, apabila beria-ria orang yang tak anak lelaki dan perempuan yang berbuat baik mereka. Tidak mengambil mereka tercemar oleh buruk tindakan kita.

Ya Allah menjadikan udara kami hati mereka pada hari berdirinya saksi-saksi. Dan memberikan mereka yang paling tidak senang dengan kejayaan anak-anak mereka kepada kami, anda dan semua umat Islam di negeri kemuliaan, maka tempat kediaman rahmat-Mu, dan para pengasuh pick anda dengan orang-orang yang memberi anda keseronokan,


Iaitu para nabi, mustafalan shiddiqin, syuhada dan yang soleh, yang kawan-kawan yang terbaik.

Itulah karunia Allah, dan Allah cukup mengetahui. Keamanan dan rahmat Allah kepada nabi yang kita cintai Muhammad lakukan, keluarganya dan para sahabatnya.

aalamiin O Ya Rabbal Amin '.


Dalam mesej dengan cara yang sama mengenai amalan ini untuk kanak-kanak yang mempunyai ibu bapa si mati. Dengan url https://ciriislam.blogspot.com/2018/08/inilah-amalan-anak-anak-untuk-ibu-bapa.html

Sila Klik Kongsi Untuk Icon media sosial dengan Klik di bawah dan kerja yang baik untuk anda dan yang lain ...

Sila tinggalkan komen jika terdapat soalan mengenai ini latihan kemasukan untuk kanak-kanak dengan ibu bapa meninggal dunia. The.

Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular